Ще пів року тому ми не могли собі уявити, що можуть знадобитися укриття в школах. Хоча є країни де велика увага підготовці шкіл до надзвичайних ситуацій приділяється вже десятки років. Одна з таких країн – Ізраїль, який перебуває у стані війни вже понад 70 років.
Інформатор розповідає про досвід безпечного навчання під час війни ізраїльської школи Shimon Peres High Tech and Arts high school.
Як облаштоване укриття
Сховище на поверсі передбачене проєктом будови і являє собою спеціальний «стояк» — щось на кшталт наскрізної труби з бетонних плит посеред будівлі, вхід до якої можливий з кожного поверху. Таке укриття передбачає спеціальні вимоги до товщини стін, входи й виходи, кількість яких залежить від пропускної спроможності приміщення, наявність вентиляції. Стіни такого укриття зсередини зміцнені додатковими металевими щитами — це щось на кшталт великих залізних ставень. Технічні вимоги затверджені на рівні держави і виконуються обов’язково.
Процес евакуації в кожній ізраїльській школі відпрацьований до автоматизму. Кожен старшокласник має свою роль і проходить спеціальну підготовку, аби якнайкраще впоратися з нею. Ролі такі: перша допомога, пожежна безпека (елементарна допомога у припиненні пожежі з допомогою підручних матеріалів), супровід і скерування потоку дітей та дорослих під час евакуації, перевірка простору (чи всі спустилися до сховища, як розташувалися, перевірка присутніх за списками).
Залежно від місця, в якому людина опинилася під час повітряної тривоги, розроблено різні маршрути евакуації. Всі вони відпрацьовуються під час тренувань. Кожен учасник освітнього процесу, де б його не застала тривога, має чітко знати, як і куди йому рухатись.
Тренування з евакуації охоплює чотири етапи: планування, інструктаж викладачів, екскурсії до бомбосховища малими групами. Всі викладачі в обов’язковому порядку проходять інструктаж із надання першої медичної допомоги.
Діяльність в укритті організовується залежно від обстановки та загального настрою дітей.
Команда викладачів і психологів має заздалегідь сформувати базу активностей на всі можливі випадки й ситуації. Насамперед це психологічна підтримка, можливо робота з асоціативними картами. Або це можуть бути, наприклад, математичні ігри на усний рахунок чи перелік цікавих тем на обговорення. Важливо бути з учнями в контакті та підтримати діяльність.
Під час бомбардувань та в разі небезпеки дітей ніхто не відпускає додому. Після стабілізації ситуації батьки забирають дітей самостійно.
Раніше повідомлялось, що 220 закладів з 1208 в Івано-Франківській області повністю готові до початку нового навчального року. Обстеження проведено у понад 900 установах.