Депутати хочуть повернути безмитне ввезення авто, але не для всіх. В уряді мають свої плани на врегулювання цього питання. Зареєстровано цілих 5 законопроєктів.
Повідомляє Інформатор з посиланням нам Dev.ua.
Закон, який задумувався як допомога українським військовим із автомобілями, м’яко кажучи вийшов за рамки. Разом з машинами на фронт заїхала значна частина легкових авто бізнес-класу чи навіть класу “люкс”.
Зокрема на Франківщину за час дії “нульового” розмитнення автомобілів з 1 квітня до 1 липня Івано-Франківська митниця оформила приблизно 16 тис. автомобілів, що становить 7% від усіх ввезених у країну автівок. Отже попит чималий.
Загалом в Україні за час дії пільгового розмитнення оформили понад 236 тис. автомобілів. З них понад 80% — автівки вартістю до 6 тис. євро.
А деякі народні умільці встигли добряче збагатитися, завозячи тисячі автівок за схемами.
Більше читайте у статті – До України без мита заїхало понад 40 тисяч авто за схемою злочинного угрупування.
Водночас пропонується звільнити від сплати збору до Пенсійного фонду легкові автомобілі, оснащені виключно електричними двигунами (одним чи декількома).
Є ідея!
Після паузи у Верховній Раді знову повернулися до цієї теми. Зараз на розгляді аж 5 законопроєктів, і кожен з них має на меті відновити нульове розмитнення, але з певними обмеженнями.
Два законопроєкти пропонують звільнити імпорт авто від мита, ПДВ та акцизу, але не для всіх, а тільки для:
- учасників бойових дій, які брали участь у стримуванні агресії росії, а також у випадку їхньої загибелі, членів сім’ї першого ступеня споріднення;
- фізичних осіб, які втратили автомобілі внаслідок дій окупантів;
- фірм, чиї транспортні засоби знищені внаслідок збройної агресії;
Одночасно пропонують велику кількість «запобіжників»:
- лише одне авто на особу (більше можна лише у випадку підтвердження факту знищення кількох автомобілів);
- автомобілі повинні бути визнані знищеними внаслідок дій окупантів і зняті з обліку;
вартість машини не повинна перевищувати 375 розмірів мінімальної заробітної плати (сьогодні це майже 2,5 млн гривень); - заборона продажу та навіть нотаріальної довіреності протягом 5 років після реєстрації авто.
В іншому разі потрібно буде сплатити митні платежі в повному обсязі.
Термін дії такого «нульового» розмитнення пропонують встановити на час дії воєнного стану та два роки після його закінчення.
Ще три варіанти пільгового розмитнення від уряду
Кабінет Міністрів зареєстрував у Верховній Раді три законопроєкти, спрямовані на зміну оподаткування транспортних засобів, що ввозяться на митну територію України.
Як у Тelegram повідомив представник уряду в парламенті Тарас Мельничук, ідеться про законопроєкти № 7466, № 7467 і № 7468, які передбачають внесення змін до Податкового, Бюджетного та Митного кодексу щодо оподаткування транспортних засобів, які ввозяться на митну територію України.
Варіант 1
Пропонується змінити наявну систему оподаткування легкових автомобілів шляхом впровадження нової формули розмитнення транспортного засобу, відповідно до якої не буде братися до уваги вартість авто. Формула розрахунку складатиметься з таких показників: віку, типу й об’єму двигуна й ексклюзивності транспортного засобу. А також виключити з переліку платників збору на обов’язкове державне пенсійне страхування підприємства, установи й організації, незалежно від форми власності, фізичних осіб, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні.
Варіант 2
50% надходжень від акцизного податку з ввезених авто спрямовуються до загального фонду державного бюджету, інші 50% — до спеціального фонду держбюджету. Крім цього, він скасовує норму щодо віднесення до доходів загального фонду державного бюджету зборів на обов’язкове державне пенсійне страхування, які сплачуються при набутті права власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації.
Варіант 3
В цьому випадку митне оформлення легкових здійснюється митними органами на підставі електронної митної декларації, яка подається через Єдиний державний вебпортал електронних послуг.
Окрім цього, вказаний проєкт передбачає, що підприємства, які здійснюють декларування легкових автомобілів, що були у використанні, і з року випуску яких минуло понад три роки, можуть за бажанням обрати будь-яку іншу форму декларування, передбачену Митним кодексом.
Читайте до теми: Чому українцям тепер вигідно переходити на електротранспорт