Інформатор Коломия

ГРОШІ

Ціни вниз – ціни вверх: скільки тепер коштують вживані авто з Європи

За час дії пільгового розмитнення в Україну ввезли понад 236 тис. автомобілів. Відтак ціни на машини впали на 27% — до $5100 в середньому за авто. Та період дешевих машин був короткий.

Яка ж зараз реальна вартість вживаних автомобілів – дізнавався Інформатор.

Вживані автомобілі в Україні з січня до квітня цього року подешевшали на 27% — до $5100 в середньому за авто. Про це свідчать дані «Інституту досліджень авторинку», зроблені на підставі підрахунку інформації з агрегатору оголошень automoto.ua.

Перше серйозне зниження цін (на 19% до $5700) відбулося відразу після повномасштабного вторгнення РФ. Тоді багато продавців почали знижувати ціни, щоб вийти в кеш, пояснює співзасновник та голова «Інституту досліджень авторинку» Станіслав Бучацький.

Другий поштовх до зниження стався в квітні, коли до України почали ввозити автомобілі без сплати мит. Історичний мінімум середньої ціни досягнули вкінці квітня — $5100 (або на 26% менше, ніж на початку 2022 року). Після того як все частіше політики почали казати про необхідність скасування пільг на імпорт машин, ціни почали знову зростати, каже Бучацький.

До теми: За три місяці на Франківщину завезли 16 тисяч авто без мит

Пільги на імпорт автомобілів було скасовано з 1 липня. Через них держбюджет недоотримав понад 13 млрд грн зборів і податків, пояснювали в уряді. У Кабміні вважають, що в умовах воєнного стану скасування пільг дасть змогу скоротити дефіцит бюджету.

Протягом двох тижнів (відколи закінчились пільги на розмитнення) до України завезли 5020 автівок, зокрема 3649 уживаних, повідомляв Ярослав Железняк. Завдяки цим машинам бюджет поповнився на 663 млн грн.

На 27 червня середня ціна на вживану машину становила вже $6500. Зараз на ринку вживаних автомобілів ситуація наступна: пропозиція перевищує попит, розповідає керівник Асоціації дилерів автомобілів з пробігом Тарас Коваленко. Дався взнаки як імпорт безмитних машин, так і зростаюча потреба багатьох українців у грошах, пояснює він.

 

«Заощадження зменшуються, зарплати зменшуються, а потреби залишаються. Тому багато хто з українців змушений продавати свої автомобілі», – пояснює він.

У найближчі місяць-два середня ціна на вживані автомобілі балансуватиме на рівні $6000–7000, прогнозує Станіслав Бучацький. Багато продавців будуть змушені знижувати доларові ціни, бо через девальвацію гривні машини стають менш доступними для українців, пояснює він.

«У людей банально дедалі менше гривень, аби купити машини за долари», – каже Бучацький. Наразі для багатьох українців купівля машини вже не першочергова потреба, додає Коваленко з Асоціації дилерів автомобілів з пробігом.

До теми: Схеми дозволили завезти злочинному угрупуванню 40 тисяч авто без мит

З іншого боку, через скасування мит та необхідність сплати акцизів, які встановлено в євро, машини мають дорожчати, каже Бучацький. Через скасування митних пільг імпорт уживаних машин падає.

«На ринку може знову з’явитися дефіцит машин, який стримуватиме падіння цін», – вважає керівник Інституту досліджень авторинку.

Шансів на те, що парламент відновить безмитний імпорт автомобілів, практично немає.

«Ми що, не сповна розуму відмовлятися від цих надходжень (мита, акцизу і ПДВ під час розмитнення автомобілів) у війну? Надходжень від тих, хто має гроші на придбання недешевої речі та бажання її придбати», – казав нещодавно в інтерв’ю «Українським новинам» голова податкового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев.

Нині у парламенті перебуває на розгляді приблизно 15 законопроєктів щодо реформування митних правил імпорту автомобілів, розповідає Станіслав Бучацький. Найбільші шанси на ухвалення – в урядового, який запроваджує розмитнення машин через «Дію», оскільки у нього є підтримка серед парламентарів, пояснює він.

Законопроєкт передбачає, що для підрахунку платежів для розмитнення достатньо буде внести до «Дії» основну інформацію про автівку: тип, марку і модель, рік виготовлення, VIN-код, об’єм двигуна (куб. см), тип пального та відомості про документи на автомобіль (свідоцтво про реєстрацію, експортну митну декларацію та інші супровідні документи). Необхідні податки більше не залежатимуть від митної вартості автомобіля, а розраховуватимуться автоматично за визначеною формулою.

«Але я б не чекав на ухвалення нових правил імпорту раніше осені», – додає Бучацький.

 

 

Нагору