Інформатор Коломия

ЖИТТЯ

Як діяти вчителям під час занять при оголошенні повітряної тривоги | порадник

Враховуючи високу ймовірність виходу школярів та студентів на очне навчання з 1 вересня, ДСНС розробило спеціальний алгоритм дій, який значно полегшує швидке орієнтування вчителів під час сигналу повітряної тривоги. 

Як діяти, якщо почули звук сирени – розповідає Інформатор з посиланням на Міністерство освіти і науки України.

По-перше, у закладах освіти мають бути створені відповідні умови, а також потрібно підготувати всіх учасників освітнього процесу за наступними пунктами:

  • Ознайомити з локацією укриттів та правилами поведінки під час переміщення та перебування у ньому;
  • Пояснити дії, передбачені Планом реагування на надзвичайні ситуації;
  • Обговорити, які речі необхідно взяти з собою під час повітряної тривоги;
  • Розподілити учасників навчального процесу у відповідності до місткості укриттів;
  • Встановити покажчики руху до укриттів.

У разі повітряної тривоги вчитель чи вповноважена особа повинна організувати переміщення учнів до укриття і обов’язково перевірити, чи всі школярі потрапили до сховища. По закінченню тривоги має супроводити всіх до класу і перевірити, чи всі повернулися.

Алгоритм дій у разі небезпеки:

  • Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу;
  • Вчитель сповіщає учнів про повітряну тривогу, а батьків – про пересування дітей до укриття;
  • Вчитель організовує пересування двома колонами в класі, аби швидше дістатися укриття;
  • Для супроводу початкових класів можна залучити помічників;
  • Необхідно, щоб учнів супроводжував медичний працівник;
  • Відповідальні особи повинні перевірити всі приміщення, щоб впевнитися, що всі учні дісталися укриття. Після цього також прямувати до укриття;
  • Учні, що знаходяться на подвір’ї повинні самостійно піти до сховища;
  • Всередині укриття відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу спокійно та швидко зайняти місця;
  • Під час перебування в укритті, школярі мають отримувати підтримку та відчувати спокій;
  • По завершенню повітряної тривоги вчителі та відповідальні особи повинні прослідкувати за тим, щоб вихід зі сховища був організований по групах чи колонами;
  • Під час переміщення необхідно врахувати наявність інклюзивних груп чи класів. Попередньо потрібно провести з дітьми навчання та бесіди, а також передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття.

До теми: Яким вимогам мають відповідати укриття в навчальних закладах.

Христина Бойчук

Нагору