Вчора, 4 серпня, Національний банк України встановив додаткові норми щодо етичної поведінки при врегулюванні простроченої заборгованості. Метою цього кроку є посилений захист прав споживачів.
Повідомляє Інформатор з посиланням на сайт НБУ.
Незважаючи на ухвалений минулого року “колекторський закон”, НБУ дотепер отримує звернення від користувачів про неповноправні дії фінансових установ та колекторських компаній. Аби покращити рівень обслуговування та уникнути скарг користувачів, було розроблено низку додаткових вимог щодо етичної поведінки.
З основних змін варто виділити:
- доповнено список норм етичної поведінки: заборонено використовувати нецензурну лексику, підвищувати голос, кидати слухавку за власним бажанням, публікувати персональну інформацію споживача та надавати неправдиві відомості про нього і багато інших;
- споживачі чи інші особи можуть фіксувати порушення та передавати підтвердження НБУ;
- якщо споживач надав даних третіх осіб, які не є поручителями, це не означає їхню автоматичну згоду на обробку даних: вони надають дозвіл самостійно;
- особисті зустрічі зі споживачем та іншими особами мають бути добровільними. Ба більше – введено заборону на зустрічі за місцем роботи;
- заборона отримувати згоду споживача на обробку даних його телефонних номерів та журналу дзвінків;
Ці та інші вимоги затверджені постановою та набули чинності 5 серпня 2022 року (сьогодні).
Читайте також: Заборона для обмінників від НБУ
Христина Бойчук