Швидкі новини українці вже давно не отримують з телевізора. Сповіщення про тривогу чи зведення Генштабу українці отримують з соцмереж. І на цьому ринку онлайн-новин ресурси розділилися за призначенням: якщо у Facebook події обговорюють, то у Telegram їх читають.
Інформатор зібрав результат досліджень Київського міжнародного інституту соціології (КМІС) та готовий поділитися з вами.
В останньому своєму дослідженні вони заявили, що українці зараз є свідками кардинальної трансформації медіаландшафту.
«Замість кількох потужних телевізійних каналів «виросли» сотні онлайн-джерел», – так прокоментували успіх Telegram та інших соцмереж дослідники.
Результати дослідження свідчить про те, що серед соціальних мереж з’явилася трійка лідерів – це Telegram, YouTube та Facebook.
Якщо аналізувати сумарний час споживання новин у соціальних мережах (і брати його за 100%), то:
41% припадає на Telegram;
37% – на YouTube;
12% – на Facebook;
6% – на Viber;
3% – на всі інші мережі, разом узяті.
Для порівняння: 48% витраченого на новини часу припадає на соціальні мережі, на телебачення – 34%. Ще 11% – на сайти новин. При цьому, 88% респондентів користуються інтернетом, в тому числі 79% роблять це щодня або практично щодня. Месенджерами користуються 78% опитаних.
За результатами опитування, 59% респондентів до топ джерел отримання інформації зараховують соціальні мережі, а от телемарафон «Єдині новини» потрапляє до такого рейтингу у 43% опитаних.
Вимоги до новин теж змінилися. Серед тих, хто отримує інформацію з соцмереж 62% надають перевагу коротким відео і 61% – коротким інформаційним повідомленням. Як повідомляє сайт мережі ОПОРА, перевага коротким повідомленням і відео свідчить, що користувачі переходять у Telegram для отримання новин.
Взагалі, понад 62% опитаних працездатного віку від 18 до 44 років обирають для отримання інформації саме Telegram.
Також, згідно з рівнем довіри різним джерелам інформації, Telegram-каналам довіряють:
- на заході України – 35%;
- в центрі – 34%;
- на півдні – 31%;
- на сході – 40%
- на Донбасі – 24%.
Опитування проводилося серед українців віком від 18 років, які на момент опитування проживали на території України (у межах, які контролювала влада України до 24 лютого 2022 року). До вибірки не ввійшли жителі територій, тимчасово непідконтрольних владі, а також громадяни, які виїхали за кордон після 24 лютого 2022 року.
Замовити рекламу на популярному Telegram-каналі Коломиї можна, написавши нам пошту kl.informator@gmail.com.
До теми: Телеграм-чати для допомоги біженцям у Європі