У ці дні ми знову пригадали лютий, чи не так? Діти першими реагують на загальний стрес і першими рефлексують на ці зміни. А хочеться вберегти дитину, як це тільки можливо.
Інформатор пропонує взяти собі на олівець поради психологині Світлани Ройз, як вберегти дитину від стресу під час гучних звуків.
Є 4 методи для зняття напруги у дитини під час гучних звуків, що лякають.
Відволікальні вправи
- слухати аудіоказку в навушниках;
- смоктати льодяник або сухофрукт або жувати жувальну цукерку/гумку;
- на кожен гучний звук промовляти дражнилки на російську армію.
Дихальні вправи
- подихати з гучним видихом (можна видихати відкритим ротом);
- пускати мильні бульбашки, щоб стимулювати потужний видих;
- співати пісні або здувати легке з долоні чи твердої поверхні.
Тактильні вправи:
- помасажувати вуха (наче ми робимо масаж вух слонику) та простукати зону за вухами;
- викликати позіхання: проводимо пальцями від козелка вуха до щелепного суглоба і пропонуємо дитині позіхати.
Ігрові практики
- пограти в слоника, який обмахується вухами: прикладаємо долоні до вух — відкриваємо — закриваємо;
2. пограти в комах: уявляємо, що в приміщенні багато комарів і ловимо їх, плескаючи гучно в долоні, але не торкаючись інших гравців.
Нормалізація
Дорослий фіксує і пояснює ситуацію:
“Я бачу, що ти боїшся. Цей звук справді лякає, але він означає, що наші ЗСУ зафіксували загрозу і зараз її знешкоджують. Про нашу безпеку дбають – тож і нам треба подбати про себе і йти в укриття”.
Підтримка
Дорослий сигналізує дитині про підтримку й пропонує дію:
“Я з тобою і буду з тобою весь час. Хочеш, я візьму тебе на руки, а ти візьмеш свою іграшку (воду, домашнього улюбленця)?”
Завершення
Дорослий акцентує, що загроза минула, і відзначає силу дитини:
“Все минулося. Ми в безпеці. Спасибі, ти був (була) таким сміливим, міцним. Ми чули так багато гучних звуків (їх можна назвати), але ми впорались”.