Інформатор Коломия

ЖИТТЯ

Що робити, коли зникає інтернет? | Коломийський інтернет-провайдер відповідає на питання

Нині, мабуть, немає українця, у якого був би стабільний зв’язок та інтернет цілий день. На емоціях ми телефонуємо до інтернет-провайдерів і вимагаємо неможливого. Але вони теж люди, які працюють, аби дати змогу всім бути на зв’язку.

Інформатор розпитав у операційного менеджера інтернет-провайдера “Квант 2” Івана Юрченка все про причини відсутності інтернету та найчастіші питання від користувачів.

Чому пропадає інтернет, коли вимикають світло?

Пристрої, які роздають людям інтернет (світчі, wi-fi-роутери) напряму залежать від живлення. Вони не працюють без електроенергії. Тому без світла немає і інтернету.

Тобто інтернет без живлення працювати не може взагалі?

У частини абонентів інтернет може працювати, якщо про це подбати заздалегідь і забезпечити гарантоване живлення для цих пристроїв

Наприклад, в приватному секторі абоненти підключені за технологією ПОН (пасивна оптоволоконна мережа, яка не залежить від живлення від інших будинків). Тобто є перша точка – це наша базова станція, яка забезпечена гарантованим живленням. Там присутні генератори і великоємні акумулятори. І є друга точка – у абонента. Якщо клієнт підключить wi-fi-роутер і світч (мережевий комутатор) до джерела безперебійного живлення (в народі – УПС), він зможе користуватись інтернетом навіть при свічці.

Для мешканців багатоповерхівок така опція, на жаль, недоступна, так як вони підключені до інтернету за іншою технологією.

Буває таке, що у багатоповерхівці світло є, а інтернету немає. У чому причина?

Є вузлові точки, які заживлені гарантованим живленням. Там стоять інвертори, акумулятори. Вони нас рятують на орієнтовно 4-6 годин без живлення. Це основний вузол. Якщо інші будинки йдуть від нього і у них немає живлення, інтернет працювати не буде.

Часто поступають дзвінки від людей, у яких щойно відновили електропостачання, а інтернету ще не має. І ми розуміємо, що перше, що хоче зробити людина після відновлення світла – це подивитись новини, щоб бути в курсі подій. І це нормально. Але справа в тому, що будинкове обладнання, яке роздає інтернет, після відновлення живлення потребує часу на завантаження. Це займає 5-10 хвилин. Тож одразу після відновлення електропостачання просимо почекати цей час і тільки тоді перевіряти наявність інтернету. Також важливо звертати увагу на справність роутера. Під час аварійних вимкнень він може вийти з ладу. У випадку, якщо не світиться індикація (лампочки), телефонуйте до служби підтримки. В Квант-2 це номер 0800 509 507.

Що може зробити людина перед тим, як телефонувати у службу підтримки?

Алгоритм може бути десь такий. Після відновлення електропостачання почекайте 5-10 хв. Якщо інтернету немає – перевірте, чи дотиснуті кабелі і чи світяться “вогники” на роутері. Якщо роутер працює, але інтернету все ще немає – телефонуйте. Хочу наголосити, що при аварійних вимкненнях, будинкове обладнання теж може постраждати. Це відбувається через перепад напруги. Чим швидше наша аварійна бригада дізнається про такий інцидент, тим швидше ми зможемо відреагувати. В телефонному режимі, одразу віддалено дивимось на все, що можливо. Дамо стандартні поради. Якщо це не допоможе, то прибуде технік, який замінить обладнання.

Яке найчастіше питання було до операторів кол-центру вчора, 17 листопада?

“Чому немає інтернету?” Було багато дзвінків від людей, у яких не було електропостачання, а смартфон працював. Вчора наша служба підтримки працювала в посиленому режимі, щоб відповісти на кожен дзвінок. Їх було насправді дуже багато. Деякі люди дзвонили повторно кожних 5 хвилин, щоб уточнити, чи ситуація не змінилась. Розуміємо тривожність людей в цей час, розуміємо потребу в тому, щоб бути на зв’язку. Хочемо, щоб і люди розуміли – ми робимо все, що в наших силах, щоб забезпечувати їх якісним зв’язком.

А що саме зараз робить компанія, щоб забезпечити наявність інтернету в Коломиї?

Основні вузли ми намагаємось забезпечити альтернативним живленням, тобто генераторами. Коли пропадає світло, 4-5 годин тримають акумулятори. Тоді ми маємо час, аби реагувати на цей об’єкт: виїжджаємо з генераторами, заводимо і чекаємо, поки відновиться живлення. Так і їздимо, від об’єкта до об’єкта, підключаємо, заживлюємо, стежимо за роботою.

Скільки часу вам потрібно, аби відновити зв’язок при поломці якогось обладнання?

Все залежить від розмірів самого будинку. Намагаємось протягом дня відновити, якщо поломка сталась вдень. Наразі технічна підтримка в нас працює на прийом дзвінків з 08:00 до 20:00, ремонтна бригада часто завершує робочий день впритул до початку комендантської години. Якщо ж поломка трапляється вночі, приступаємо до ремонту за першої ж можливості, в порядку черговості. В цей час нам можна надсилати повідомлення в соцмережах Facebook, Instagram або повідомляти у формі на сайті.

Що ви хотіли б сказати абонентам?

Ситуація з енергопостачанням очевидно зараз непроста і це потрібно розуміти. Тож набираємось терпіння, робимо все можливе, кожен на своєму фронті. Дякуємо енергетикам за невпинну працю і віримо в ЗСУ!

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook , Telegram та Instagram. Надсилайте свої новини на пошту kl.informator@gmail.com.

Вікторія Ровенчук

Нагору