Інформатор Коломия

ЖИТТЯ

Чи можливо потрапити людям на візках у відділення ПриватБанку в Коломиї | ІНКЛЮЗІЯ

Досліджуючи інклюзію в Коломиї, журналісти Інформатора зауважили, що до відділення банку на вул. Шевченка немає змоги дістатися людям на візку. Термінал розташований на висоті більше 1 метра, а кнопка виклику не спрацювала. Пандус взагалі відсутній. 

Інформатор 5 червня звернувся до головного офісу ПриватБанку і відповідь не забарилась.

Давайте говорити по-правді: через війну кількість людей з інвалідністю постійно зростає. Тому громадськість має бути готовою зробити для ветеранів усе, аби вони навіть після важких поранень і вад опорно-рухової системи мали змогу самостійно пересуватися і бути інтегрованими у суспільство.

Відвідати відділення банку – тільки одна із численних потреб сучасної людини. Але неприпустимо, аби людина, яка опинилася в такій життєвій ситуації, почувалася пригнічено через відсутність пандуса чи підіймача до державної установи.

Не забуваймо і про тих, хто має інвалідність через вроджені чи набуті вади опорно-рухового апарату.

Всі вони мають право користуватися послугами державних установ, муніципальних чи приватних закладів.

Саме тому Інформатор досліджує міський простір Коломиї на доступність (інклюзивність).

Читайте до теми: Наскільки можливо на візку дістатися пошти в Коломиї | ІНКЛЮЗІЯ

Єдиний пандус у приміщенні відділення ПриватБанку на вул. Шевченка, 23 в Коломиї

Кнопка виклику запрацювала

5 червня журналістка спробувала, як працює кнопка виклику. Про тестовий виклик ми попередили керівницю відділення. Кілька хвилин очікування – але реакції не було. Ба більше – на той час нам не вдалось зустріти у середині приміщення нікого з охоронців чи працівників чоловічої статі, які б могли допомогти людині на візку потрапити до спеціаліста з обслуговування.

А тому про проблему повідомили в головний офіс, що у Львові.

За даними фахівців з комунікації, технічні несправності усунені того ж таки дня: кнопка виклику підключена і працює.

“За потреби працівники відділення допомагають клієнту на колісному кріслі отримати послуги ПриватБанку”, – стверджує комунікаційниця ПриватБанку Докія Кузьменко.

Кнопка виклику не вирішує потреб інклюзивності простору. Адже сама система, коли людину на візку заносять на руках у відділення банку не є етичною. Це привертає зайву увагу, нав’язує або посилює відчуття безпорадності.

Над вирішенням проблеми відсутності пандуса у ПриватБанку вже працюють.

Як потрапити до відділення на вулиці Шевченка, 23

Сходи до відділення ПриватБанку на вул. Шевченка, 23 в Коломиї

“Облаштування входу у відділення похилим підіймачем заплановане протягом 4-го кварталу 2023 р. після проведення відповідного тендеру на підіймачі для маломобільних груп населення і наступного монтажу підіймача переможцем тендеру,” – кажуть у ПриватБанку.

Проблема доступності – не нова. І процес облаштування відділень банків відповідно до вимог Державних будівельних норм триває від 2018 року.

Загалом же постанова правління НБУ вимагає у таких містах, як Коломия, вирішити питання інклюзивності  відділень банку до 1 липня 2025 року.

Банкомати 

Справді, навіть якщо людині на візку вдасться за допомогою перехожих чи працівників банку подолати сходи до відділення ПриватБанку на вул. Шевченка, 23 в Коломиї, то самостійно зняти готівку – зась. Все тому, що банкомат знаходиться на висоті біля 1 метра і з візка дістатися кнопок неможливо.

Але вихід є.

За даними головного офісу неподалік – у центральній частині міста працює два банкомати з вільним доступом, що враховують потреби людей з інвалідністю. Знаходяться зовсім поруч за адресами: – вул. Шевченка 2 (колишня амбулаторія первинної медицини) та на проспекті Чорновола, 2/4.

Якою має бути доступність і коли

Інклюзивність будівель і споруд чітко описана у цих нормах ДБН

Постанова Правління НБУ №149 від 22.12.2018 зі змінами, говорить про те, що банки повинні забезпечити доступ маломобільних груп населення до своїх послуг і відповідність приміщень, у яких ними здійснюється обслуговування клієнтів (далі – приміщення), вимогам глави 28 розділу IV Положення щодо забезпечення доступу маломобільних груп населення до послуг, що надаються банками, згідно з таким графіком:

1) до 01 липня 2024 року:

усіх приміщень, розташованих у місті Києві, обласних центрах і в містах із кількістю мешканців більше 300 000 осіб;
не менше 70% приміщень, розташованих у інших населених пунктах України;

2) до 01 липня 2025 року – усіх приміщень.

У ПриватБанку стверджують, що наприкінці 2022 року 83% відділень в обласних центрах і містах з населенням понад 300 тисяч осіб та 70% відділень у менших населених пунктах України пройшли експертну оцінку на відповідність вимогам доступності згідно з ДБН В2.2-40:2018.

До теми: Скільки коштували два пандуси, які встановили у Коломиї та Саджавці?

Поріг у приміщення ПриватБанку на вул. Шевченка, 23 у Коломиї

Сподіваємось, що розуміючи наростаючу актуальність питання доступності установ та закладів України для людей з інвалідністю держава та органи місцевого самоврядування пришвидшать процес переулаштування просторів цих приміщень, не дочікуючись 2024-2025 рр.

Якщо ви та ваші рідні, друзі стикнулися із проблемою недоступності до приміщень або обмеження пересування вулицями Коломиї чи інших населених пунктів Коломийщини – пишіть нам на на електронну пошту kl.informator@gmail.com або ж телефонуйте 096 545 8237

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook , Telegram та Instagram.

Наталка Сандецька

Нагору