Інформатор Коломия

ЖИТТЯ

Чи буде у коломиян інтернет під час вимкнень світла – дослідження Інформатора

Україна готується до другої зими в умовах тривалих вимкнень електроенергії. І якщо з енергозабезпеченням ситуація ще більш-менш зрозуміла (все ж і генераторами, і павербанками за минулий рік встигли запастись), то що буде зі зв’язком та мобільним і домашнім інтернетом, якщо блекаут триватиме більше доби, поки до кінця невідомо. 

Інформатор дослідив це питання, опираючись на дані останньої перевірки мобільних операторів від НКЕК, та відповідей представника коломийського інтернет-провайдера.

Мобільний зв’язок та інтернет

Минулого року мобільний зв’язок витримував всього лише декілька годин після результативної ракетної атаки, а далі починались “перебої”, пов’язані з навантаженням на мережу та фізичною неможливістю операторів забезпечити безперебійним живленням все своє обладнання одночасно. Тож цього року основне завдання, яке було поставлене перед ними на рік – оновити інфраструктуру так, щоб мобільний зв’язок зміг протриматись три доби. Та нещодавні результати перевірки НКЕК показали, що ця місія виявилась непосильною для жодного з трьох мобільних операторів. Так що сподіватись на мобільний інтернет в період тривалих вимкнень електроенергії не приходиться. А що з домашнім?

Домашній інтернет

Тут минула зима також добре “прокачала” знання користувачів в царині технологій підключення. Адже виявилось, що за однією з технологій (якою здебільшого в Коломиї підключали багатоповерхівки) інтернет в період вимкнень не працює взагалі, а за іншою (здебільшого нею підключено приватний сектор) – все може працювати, якщо обладнання підключити до павербанку. Так в Коломиї різко зріс попит на підключення PON. Та й власне не тільки в Коломиї, наприклад у Мінцифри зараз кажуть: “Якщо ваш інтернет-провайдер не може забезпечити технологію PON – міняйте його”.

Що таке той PON? 

PON – технологія пасивних оптичних мереж з пасивними оптичними розгалужувачами на вузлах. Простими словами, вона не має додаткових вузлів з електричним обладнанням, а тому кожен із користувачів має свій безперебійний інтернет і не залежить від інших. Провайдер забезпечує електроенергією своє обладнання в точці постачання інтернету, а користувач – своє (оптичний термінал і wi-fi-роутер) і все працює. З точки зору користувача – це робиться з допомогою павербанку і адаптерів, які зараз коштують зовсім не дорого (у всякому випадку до блекаутів).

Що зробили коломийські провайдери для забезпечення містян інтернетом?

З цим питанням ми прийшли до менеджера “Квант-2” Івана Юрченка.

“Покроковий план з підготовки до тривалих вимкнень ми розробили ще в листопаді минулого року, коли стали очевидними плани ворога зі знищення енергетичної інфраструктури. Можу поділитись з вами тими пунктами, які вже реалізовані:

    1. Протягом року ми встигли централізувати вузлові точки і забезпечити їх потужними генераторами із автоматичними системами. Тому навіть, якщо серед ночі зникне живлення, то генератор запрацює автоматично, відтак наші користувачі не будуть довго чекати на відновлення підключення.
    1. Запаслись достатнім об’ємом пального, щоб навіть при дефіциті мати можливість забезпечити роботу генераторів на як мінімум три доби.
    1. Підготували працівників до роботи в екстрених умовах, забезпечили їх всім необхідним для виконання завдань і усунення можливих аварійних ситуацій в межах нашої мережі (Коломия, Воскресінці, Корнич, Королівка, Шепарівці).
    1. У приватному секторі станом на зараз більше 90% наших користувачів підключені технологією PON. За сезон ми перепідключили всіх, хто ще був підключений за старою технологією і погодився на заміну (біля 5% вирішили залишитись на старій технології, ще 5% не знайшли час). Десь мережу потрібно було вдосконалювати, десь – тягнути нову, але вже тепер можемо стверджувати, що приватні будинки будуть мати інтернет як мінімум три доби під час вимкнень.
    1. З багатоповерхівками все дещо складніше. Тут ми проводимо перепідключення на запит мешканців. Приймаємо заявки і або тоді, коли з будинку є декілька запитів, або тоді, коли звернулось безпосередньо ОСББ, заходимо з технологією PON у багатоповерхівку і підключаємо мешканців цих квартир. Це дуже ресурсозатратна робота, а тарифів ми не піднімали з 2021 року, тож тут рухаємось поступово. 

Щоб впевнитись, що ваше помешкання підключено за технологією PON – телефонуйте в кол-центр 0800 509 507, надамо консультації і за потреби – перепідключимо.”

Інформатор продовжить досліджувати готовність коломиян та інфраструктури міста до можливих тривалих блекаутів, бо сподіватись на адекватність шаленого географічного сусіда ніяк невипадає. Та все ж, безпека, в тому числі і енергетична – це відповідальність кожного з нас. Тож не забудьте перевірити, чи заряджені ваші павербанки і чи підписані ви на всі наші соцмережі, щоб отримувати актуальні новини вчасно.

Вам теж потрібна реклама на Інформаторі? Звертайтесь: kl.informator@gmail.com.

Нагору