Інформатор Коломия

ЖИТТЯ

Як захисники та їхні рідні оцінюють якість послуг у Коломиї: результати озвучила на форумі ГО “Сила громади”

Як захисники та їхні рідні оцінюють якість послуг у Коломиї: результати озвучила на форумі ГО "Сила громади"

“Дорога додому”. Таку назву отримало соціологічне дослідження потреб та послуг для військовослужбовців, ветеранів та членів їхніх родин, яке проводила у Коломийській громаді з грудня 2023 р. до травня 2024 р. ГО “Сила громади”.

Загалом якість послуг, якими користувалися військові та їхні рідні через комунальні заклади й установи отримали оцінку 3,5 за 5-бальною шкалою, а через держустанови – 3,37 балів.

Де слід допрацювати і що найбільше нервує у соціальному обслуговуванні наших захисників та їхніх найближчих? Розповість Інформатор.

Анкетування, глибинні інтерв’ю та аналіз цих даних дозволить покращити якість надання соціальних послуг і, власне, саме обслуговування та інформування про нові можливості для родин військовослужбовців та ветеранів. Ясна річ, все тільки за умови правдивого бажання змінювати підхід до справи у середовищі працівників державних і комунальних установ/закладів .

Самі діячі “Сили громади” уже врахували дані дослідження й взялися до роботи. Якої саме – дивіться у відео.

Коротко про результати дослідження

Найбільш поширеними потребами ветеранів/ветеранок, які виявили в рамках цього дослідження, є:

  1. фінансова підтримка
  2. лікування та реабілітація
  3. соціальна підтримка
  4. забезпечення житлом
  5. психологічна допомога та реабілітація
  6. юридична підтримка
  7. інформування про наявні послуги та можливості
  8. працевлаштування і освіта
  9. підвищення кваліфікації допомога з відкриттям і веденням підприємництва
  10. потреба у спілкуванні з людьми зі схожим досвідом

У дослідженні взяли участь три групи: ветерани, військовослужбовці, їхні рідні та члени родин полонених, зниклих безвісти та загиблих.

Рейтинг закладів та установ Коломийської громади

Як жителі Коломийської громади (ветерани, військовослужбовці, їхні рідні) оцінюють роботу комунальних та державних установ і закладів за 5-бальною шкалою:

  1. Роботу ЦНАПу Коломиї – на 4 бали
  2. Управління соціального захисту – 4 бали
  3. Коломийський міський центр зайнятості – 3,9 балів
  4. Коломийський центр підтримки захисників України – 4,25 балів
  5. КУ “Івано-Франківський госпіталь ветеранів” (м. Коломия) – 4,66 балів

Серед проблем, які варто виправити у закладах і установах Коломийської громади є зауваження щодо бюрократії, черг, помилок персоналу, загалом складність і клопоти.

Зокрема у роботі центральної лікарні Коломиї респонденти зауважили біганину корпусами ЦРЛ, бюрократію, відсутність деяких медичних послуг.

Що турбує захисників та їхніх рідних при зверненні в заклади й установи

Аналіз дослідження доводить, що у громаді існує низький рівень поінформованості щодо наявних соціальних, юридичних, медичних, психологічних та інших послуг. Зокрема й про те, де їх можна отримати. Те саме і у сфері фінансової підтримки, матеріального забезпечення, пільг і субсидії, які можна отримати у Коломийській громаді.

Відтак автори дослідження роблять висновок, що нинішні інструменти інформування не завжди є ефективними.

Одне з найбільш гострих питань – це труднощі з оформленням документів пільг, статусів. Це виникає через складні й погано оптимізовані процедури, визначені законодавством, складність і довготривалість оформлення є виснажливою, незрозумілою для захисників та їхніх рідних. Саме тому є потреба юридичної консультації та супроводу.

Також дослідники виявили, що у нас бракує компетентних надавачів юридичних послуг.

Майже 40% опитаних мають запит на фінансову підтримку, 22% озвучили потребу в допомозі з працевлаштуванням (найбільше – для ветеранів, які втратили можливість працювати за колишнім фахом, а ще – для їхніх рідних).

Питання отримання житла турбує понад 35% респондентів, ще 38 опитаних передбачають, що матимуть такі проблеми у майбутньому.

42,5% респондентів зазначили, що потребують соціальних послуг, зокрема консультацій, натуральної допомоги, представництва інтересів, соціальної адаптації, профілактики та ін.

Деякі інтерв’юери негативно оцінили роботу соціальних працівників у громаді.

Громадські діячі “Сили громади” констатують: станом на травень 2024 року у Коломийській ТГ не було сертифікованих фахівців із супроводу ветерана, підготовку яких здійснює Міністерство соціальної політики України.

А ще свідчення опитаних довело, що 66% респондентів не знали про існування Центру захисників України, що діє у структурі Коломийської міськради.

Нагадаємо центр надавав послугу консультування та супроводу у вирішенні різних питань для ветеранів і членів їхніх родин, займався налагодженням взаємодій між ними та державними й місцевої влади.  Учасники, які отримували послуги в центрі, здебільшого позитивно відгукувалися про нього однак висловили бажання про розширення спектру послуги.

Коментуючи свій досвід звернень до комунальних та державних установ військовослужбовці, ветерани та члени їхніх сімей зазначили, що найбільше їх хвилює і дратує складність процесу оформлення документів черги, брак навичок комунікації у персоналу, некоректна поведінка і висловлювання.

Нікуди не зникла й напруга через біганину від установи до установи і відчуття ігнорування проблем захисників в органах державної влади.

З іншого боку дослідження доводить і кадровий голод у надавачів послуг в комунальних і державних установах. Не секрет, що ці надавачі отримують невисокі заробітні плати а відповідної низьку мотивацію.

Третина ветеранів та військовослужбовців підтвердили, що потребують юридичної допомоги у вирішенні власних соціальних питань. Зокрема питаннях, пов’язаних з процесом демобілізації та розумінням, як пройти цю процедуру, як отримати юридичну й медичну допомоги, оформити пільги та інші послуги.

Більше про результати дослідження читайте ТУТ.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook , Telegram,  Viber та Instagram. Якщо маєте цікаві новини чи хочете замовити рекламу – пишіть нам на пошту kl.informator@gmail.com.

Нагору