Через випадання крижаного дощу та снігу на дорогах Прикарпаття цілу ніч працювала спецтехніка

Звечора 21 листопада і до ранку на Прикарпатті працювало кілька десятків дорожників та спецтехніки, аби забезпечити проїзд дорогами області після випадання крижаного дощу та снігу.

Через крижаний дощ та сніг на дорогах Прикарпаття цілу ніч працювала спецтехніка

Яка ситуація зараз - розповідає Інформатор з посиланням на Службу відновлення та розвитку інфраструктури в області.

Звечора 21 листопада в деяких районах Прикарпаття спостерігалися опади у вигляді крижаного дощу та снігу.

Для проведення протиожеледної обробки після випадання крижаного дощу та розчищення проїзної частини доріг від снігу від вечора 21 листопада і до ранку станом на 6:00 задіяно 41 одиниць спецтехніки та 53 робітників підрядної організації. На дільницях у гірській місцевості робота триває.

Станом на 8:00 22 листопада проїзд забезпечений, - зазначили дорожники. Заторів немає. Покриття доріг чорне мокре.

Працівники Служби відновлення, які закріплені за кожню із дільниць, моніторили стан проїзду. Ситуація на дорогах – під цілодобовим контролем диспетчерів.

Чим загрожує крижаний дощ

Крижаний дощ формується у випадках, коли над поверхнею землі температура повітря нижче 0 °C, у верхніх шарах атмосфери проходить теплий шар, де сніжинки тануть до рідкої фази. І краплі, падаючи, не встигають замерзнути в повітрі, але миттєво змерзають при контакті з холодним дорожнім покриттям. Результат — гладкий, прозорий лід (глазурна ожеледь), який рівномірно вкриває поверхню.

Таке льодяне покриття призводить до різкого зниження коефіцієнта зчеплення з ~0,6–0,8 (сухий асфальт) до 0,02–0,1, що еквівалентно ковзанці.

Мости і шляхопроводи обмерзають швидше через обдування з усіх боків.
Дорожні знаки та світлофори: можливе покриття льодом, зниження видимості.
Дерева та електролінії: обмерзання призводить до падіння гілок та обривів ліній, що створює додаткові перешкоди на дорогах.

Вплив на безпеку дорожнього руху

  • Гальмівний шлях збільшується у 3–5 разів, навіть при швидкості 30–40 км/год.
  • Керованість автомобіля істотно знижується: можливе занесення при мінімальних кутах повороту керма.
  • Ризик безконтрольного ковзання при початку руху, прискоренні або спуску.
  • Робота систем ABS/ESP не гарантує стабільності — електроніка має обмежений ефект на абсолютно гладкій поверхні.

Рекомендації для водіїв:

  • максимальне зниження швидкості та уникнення різких маневрів;
  • гальмування двигуном, плавне використання педалі гальма;
  • збільшення дистанції руху в 2–3 рази від стандартної;
  • уникнення при можливості виїзду на мости та відкриті ділянки;
  • при активному випаданні крижаного дощу — відмова від поїздки до стабілізації дорожньої обстановки.

Читайте нас у Facebook

Image
Завжди оперативні новини Коломиї. Підпишись 👇
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити