Навіть у найсміливіших мріях мандрівників кінця 90-х важко було уявити, що за два десятиліття посеред диких гір, поблизу села Поляниця, виросте справжня туристична "імперія", здатна конкурувати з європейськими курортами у Альпах.
Розповідає Інформатор Коломия.
На початку 2000-х років на диких схилах гір у Поляницькій громаді розпочали масштабне дослідження, а й згодом будівництво гірськолижного курорту. У 2000 році ТзОВ "Скорзонера" та компанія "Горизонт АЛ" укладають договір про створення туристично-рекреаційного комплексу цілорічного типу. Власне, це й вважають моментом створення відомого всім українцям курорту.
Протягом 2001–2002 років силами австрійської компанії Plan‑Alp та канадської Ecosign розробили майстер-план, провели дослідження території та змонтували першу канатну дорогу довжиною близько 700 м на схилі гори Буковець.

Саме від цієї вершини походить назва курорту. Точніше перші два склади "буко-", другу частину назви "-вель" запозичили від французького гірськолижного комплексу "Куршавель". Урочисте відкрили курорт у 2003 році. Тоді почала працювати перша черга комплексу та перший підйомник на трасі №1, довжиною близько 1 км.

Лише через кілька років існування чисельність туристів у "Буковелі" почала стрімко зростати. За сезон 2003/2004 курорт прийняв приблизно 48 000 осіб, а вже у 2008/2009 — близько 850 000. Через десятиліття ГРК "Буковель" досягнув позначки понад 1 мільйон відвідувачів. Нижче наводимо інфографіку того, як змінювалась кількість відвідувачів курорту за перші 13 років функціонування.
Мова про 2005 - 2012 роки, які стали часом шаленого зростання. "Буковель" перестав бути локальною лижною базою та перетворився на повноцінний всесезонний курорт.
Проривним етапом у розвитку курорту стало впровадження системи штучного засніження, яке розпочалося ще на ранніх стадіях існування "Буковелю" й постійно вдосконалювалося. Завдяки цій технології курорт отримав можливість продовжувати сезон катання навіть за відсутності природного снігу — забезпечуючи ідеальний стан трас тоді, коли в Карпатах уже танули останні заметілі.

У 2007 році розпочали активну розбудову готельно-ресторанного фонду та розширення спектра послуг. За сезон 2008/2009 простежують подвоєння кількості відвідувачів. За той рік здійснюють інтенсивне відкриття нових трас та підйомників. Через рік впровадили політику розвитку бальнеологічного та медичного напрямку завдяки наявності власних джерел мінеральних вод.
У 2012 році в "Буковелі" урочисто відкрили найбільшу штучну водойму в Україні — озеро Молодості, площею 6,8 га. Саме у 2012 році курорт здобув міжнародне визнання, отримавши титул найшвидше зростаючого гірськолижного курорту у світі.

Після 2013 року курорт зосередився на якості та цілорічному туризмі. Інфраструктура досягла позначки понад 50 км трас, які обслуговують 19 підйомників.

До початку повномасштабного вторгнення гірськолижний курорт приймав приблизно 2 мільйони мандрівників щорічно. Серед них — майже половина іноземці. Після 24 лютого 2022 року потік відвідувачів різко зменшився, але згодом "Буковель" став чи не найпопулярнішою локацією серед українців для внутрішнього туризму. До прикладу, торік курорт прийняв понад 2,5 мільйони людей, що на 10% більше, аніж у 2023 році.
Влітку 2023 року Державне лісове спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" оголосило тендер на капітальний ремонт лісової дороги, яка мала зʼєднувати два курорти Івано-Франківщини: "Буковель" та "Бистриця". Тоді вартість робіт оцінювалась в 31,4 млн гривень.
Цікаво, що тендер тоді виграло ТОВ "ПБС", кінцевим бенефіцаром якого є Іванна Непик. Однак, у суспільстві реальним "власником" компанії вважають екснардепа та депутата Івано-Франківської обласної ради Олександра Шевченка, який був одним із співзасновників гірськолижного курорту "Буковель".
Читайте також: Обдарований мільйонами: що задекларував депутат обласної ради Олександр Шевченко

За словами очільника Поляницької громади в матеріалі Суспільного, зараз ця дорога — ґрунтова, стан її проїзний, але наразі ще не введена в експлуатацію. Однак, раніше автошлях проходив рівно на межі природного заповідника закритого типу "Горгани", який до 2004 року був більшим. Того року територію заповідника скоротили, тож зараз дорога не порушує природоохоронне законодавство.
Читайте також: 2,3 мільярда гривень на дорогу з Пасічної до майбутньої частини "Буковелю": що відомо про оголошений тендер?
До слова, нещодавно Інформатор Коломия писав про те, скільки коштуватиме проживання в «Буковелі» у новорічну ніч. Ціни сягають 110 000 гривень за добу. Детальніше про це читайте ТУТ.