Інформатор Коломия

ЖИТТЯ

Створення опорних шкіл у Коломиї: чи варто боятися

Новий виклик освітянам! Не так давно під гаслом “реформи – наше все” ліквідували терміни “Загальноосвітня школа”, “Спеціалізована школа”, “Навчально-виховний комплекс” і натомість запровадили такі заклади для здобувачів освіти як “ліцей”, “гімназія”, “початкова школа”.

Цього року Міністерство освіти і науки України вирішило, що “опорна школа” – саме те, що потрібно впровадити і допоможе розв’язати проблеми в цій галузі, повідомляє Інформатор, посилаючись на Вільне.Інфо.

За твердженням МОН України, створення опорних шкіл – один із механізмів реформування системи загальної середньої освіти,  мета якого — забезпечити дітям рівні можливості доступу до якісної освіти. Доступність якісної освіти полягає у забезпеченні права кожного учня отримувати якісну освіту від кваліфікованого вчителя у відповідно створених умовах освітнього середовища.

Відомо, що в сільській місцевості навчається приблизно третина українських дітей. Водночас випускники сільських шкіл мають найгірші результати ЗНО. Саме цю проблему мають усунути опорні школи.

Які опорні заклади планують створити у Коломийській ОТГ?

На сьогоднішній день у Коломийській ОТГ створений і функціонує один опорний заклад Коломийський ліцей №5 імені Т.Г.Шевченка , до  якого увійшли Коломийська гімназія №7, Шепарівцівська гімназія та Раківчицький ліцей.

Цього року створюються такі опорні заклади, як:

  •  Коломийський ліцей №1 імені В.Стефаника з філіями: Корницький та Воскресинцівський ліцей;
  • Коломийський ліцей №4 імені Сергія Лисенка з філіями: Коломийський ліцей №3 та Коломийська початкова школа №20;
  • Коломийський ліцей №8 з філіями: Іванівецька гімназія імені М.Вишиванюка та Товмачицький ліцей,
  •  та до Коломийського ліцею №9, в який вже входить філія, створена на базі Коломийської гімназії №10, приєднати  Кололомийський ліцей №6 імені Героя України Тараса Сенюка.

Які переваги отримають учні?

Найголовніше, це підвищення рівня якості освіти. Запровадження профільної освіти у старшій школі не лише з одного предмету, а як мінімум з трьох. Кололомийський ліцей №6 імені Героя України Тараса Сенюка є профільним щодо вивчення української мови та літератури, а після того як стане філією Коломийського ліцею №9, учні отримають доступ до профільних класів з фізико-математичним, хіміко-біологічним та інформаційно-технологічним напрямком.

З цього року уряд виділяє значні кошти на модернізацію харчоблоків у школах, що суттєво покращить якість харчування учнів.

В Коломийському ліцеї №3 досить маленька їдальня із застарілим обладнанням. Тож, сучасний харчовий блок планують зробити у Коломийський ліцей №4 імені Сергія Лисенка, в якому буде можливість готувати за оновленим меню. У Коломийськом ліцеї №3, а точніше у філії, зроблять реконструкцію їдальні і туди будуть привозити готові гарячі блюда. Це підвищить якість харчування учнів, дасть значну економію коштів на енергоресурсах та зарплаті кухарів. Також і у Коломийському ліцеї №5 імені Т.Г.Шевченка, Коломийському ліцеї №4 імені Сергія Лисенка та Коломийському ліцеї №9 заплановано модернізацію їдальні. Саме на це з держбюджету буде виділено по 6 мільйонів гривень на кожен з них, а кошти з місцевого бюджету направлятимуть на облаштування сучасних профільних кабінетів з хімії , фізики, біології та інших.

Як будуть діти добиратися до опорної школи?

Коломийський ліцей №5 імені Т.Г.Шевченка вже має в наявності шкільний автобус. Інші опорні заклади отримають такі ж автобуси за урядовою програмою у співфінансуванні з місцевою владою – 30%. За цією програмою автобуси можуть отримати лише опорні заклади.  Замість 2 мільйонів гривень на засоби перевезення учнів Коломийській міськраді потрібно буде виділити лише 600 тисяч гривень, що є суттєвою економією для міського бюджету.

Ба більше, автобуси будуть використовуватися не лише щоб возити дітей вранці до закладу освіти та ввечері до місць проживання. Засоби транспорту будуть використовуватись для різноманітних поїздок, екскурсій та заходів за участі дітей закладу. Також у Кололомийському ліцей №6 імені Героя України Тараса Сенюка планується повноцінно запустити басейн для відвідування учнями всієї Коломийської ОТГ.

Якщо старші класи (10 і 11) вчитимуться лише в опорному закладі, а у філіях ні, то вчителів скоротять?

Вчителів не будуть скорочувати, адже збільшиться кількість старших класів в опорному закладі. Відповідно, вони будуть викладати свій фаховий предмет саме там. А ось більш кваліфіковані вчителі будуть навчати учнів філій. У свою чергу керівник опорного закладу буде вимагати від педагогів філій постійного підвищення рівня професійної підготовки та кваліфікації, що суттєво вплине на рівень знань дітей.

Всі кошти будуть спрямовані на розвиток опорного закладу, а філіям – зась?

У новому Законі України «Про освіту» передбачено, що кошти з державного бюджету на навчання кожного учня слідуватимуть за ним у заклад освіти — опорний заклад чи його філію. Це і є принципом «гроші ходять за дитиною» – компенсація державою вартості навчання учня. Гроші спрямують до того закладу загальної середньої освіти, який обрали батьки дитини, а держава компенсує освітнім закладам вартість видатків на навчання та утримання учнів. Завдання керівників закладів зробити рівномірне заповнення класів учнями та високий рівень кваліфікації педагогів як в опорному закладі, так і у філіях, адже заклад будуть оцінювати в цілому.

Також, ліцеї та гімназії Коломийської ОТГ з 2022 року отримали фінансову автономію. Отже, у кожному закладі є мінімум два бухгалтери та уповноважена особа із закупівель на 1 або 0,5 ставки. При створенні опорного закладу бухгалтери та уповноважені особи будуть не потрібні у філіях. Натомість, кількість цих працівників збільшиться  в опорній школі. Зекономлені кошти підуть на потребу філій та опорного закладу.

Директорів теперішніх освітніх закладів, які стануть філіями в наступному навчальному році, переведуть на посаду завідуючих філією?

На 2022-2023 навчальний рік посада директора у філіях ліквідовується і вводиться посада завідувача філії. Втратити посаду директора ліцею та гімназії дійсно важко для теперішніх керівників закладів освіти міста і району , і це стає на заваді створенню опорних шкіл. Шляху назад вже немає.

Треба зрозуміти одне – школа для учнів, а не учень для школи.

Раніше ми писали, що у Коломиї пройдуть громадські слухання щодо приєднання ліцею №6 до №9.

Нагору