Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка

Тут були літаки, збиралися авіатори, гудів "Drive for life fest". Відбувалися крутезні авіашоу, виставки машин і автобої, концерти, гонки. В розпал літа на аеродромі малої авіації в Коломиї було не проштовхнутися. Цим місцем жив відомий авіатор Ігор Табанюк, який загинув минулого літа. А сьогодні майже половина земель цього аеродрому розорана. Чому, для чого і що то буде? 

Інформатор розпочинає серію розслідувань. А оскільки думки коломиян щодо долі аеродрому влада не спитала, ми закликаємо усіх читачів висловити своє бачення поки не надто пізно.

23 травня активіст, захисник України Тарас Маркевич виклав гнівний допис, в якому звинувачує міського голову в тому, що запасну злітно-посадову смугу Коломийського аеродрому малої авіації розорали:

"Поясніть мені, в яку хвору голову прийшла ідея розорати запасну злітну смугу на аеродромі малої авіації ? То що у вашій команді одні довбо*оби було помітно давно, але мені і в голову не приходило, що всі такі. Чекайте відповіді і оглядайтесь", - написав Тарас Маркевич на своїй сторінці.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 1

Під дописом розгорнулась жвава дискусія, понад 100 людей поширили його і залишили коментарі. З усього видно, що коломиянам не надто до душі ця ідея.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 2 Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 3

Вхід вільний

У пошуках відповідей журналісти Інформатора відвідали аеродром малої авіації. Але ворота були зачинені й на наші вигуки ніхто не вийшов. Ми зателефонували міському голові.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 4

Богдан Станіславський підтвердив, що землі аеродрому передані комунальному підприємству, назву якого мер не пам'ятає, цю ділянку справді переорали для сільськогосподарських потреб.

"На сесії прийнято рішення, що вони будуть під розорювання і це є рішення міської ради, - стверджує міський голова. - Мала авіація зараз заборонена. Як захотіти сісти, то можна сісти навіть на пшеницю, якщо на то питання стоїть. Це чиста політика, ніякої там..."

Читайте також: Туалети на міському озері. Продовження. Вони є, але стан шокує (фото без цензури)

Богдан Станіславський порадив поїхати і подивитися на власні очі, запевнив, що там є охорона. Але ми вже були на місці й нікого не докликались. На це мер порадив пробратися на територію через ділянку, де немає огорожі.

І справді, одразу за асфальтованою злітно-посадовою смугою аеродрому - рілля.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 5 Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 6 Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 7

Хто і що буде робити на аеродромі

Інтригу геть. Там ростиме соя. Принаймні так сказав директор комунального підприємства Володимир Шелембин, призначений на цю посаду на початку року.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 8

 

За словами Володимира Шелембина сою засіють яру, мовляв, ще не пізно. Але в деталі вдаватися не хотів. Каже - остерігається телефоном про це спілкуватися, хоча інформацією володіє. Тому мусимо чекати понеділка (30 травня), коли міський голова вийде з відпустки і вони разом зможуть обговорити це питання.

Читайте також: Гра в демократію або ”йой най буде”. Як приймаються рішення про зрізку дерев в Коломиї

До слова, комунальне підприємство, яке не зміг згадати голова і якому передали землі аеродрому, називається  "Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування".  І серед довгого переліку послуг цього комунального підприємства справді є виробництво, переробка, зберігання і реалізація сільськогосподарської продукції, закупка її у населення.

"Це наше комунальне підприємство, яке займається обробітком землі згідно Закону України, що на один рік здається земля в оренду під 8 процентів, - коментує Богдан Станіславський. - У нас вже було кілька сесій і прийнято купа рішень на сотні гектарів землі на розорювання. Наше діло отримати 8 процентів від вартості оренди землі, ми не вникаємо в господарську діяльність. Проводиться інвентаризація землі, робиться первинна документація де нема і потім передається в оренду".

І це дивно.

По-перше, міська рада не може не вникати в господарську діяльність, бо "Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування" - це комунальне підприємство і воно має від'ємні прибутки.

Даних про роботу за 2021 рік наразі нема, але Інформатор готує чимало запитів, щоправда на відповідь доведеться зачекати.

Проте на Опендатабот є дані про фінансову звітність КП "Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування" за 2020 рік: чистий прибуто підприємства склав -158 тис 300 грн. Тобто підприємство було збитковим.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 9

Друге, аеродромом малої авіації десятиліттями опікувався пілот-коломиянин Ігор Табанюк. Після авіатрощі, в якій загинув Ігор 28 липня 2021 року, питання що буде з аеродромом зависло.

Виявилось, що за півтори місяці після загибелі Ігоря Табанюка, у вересні 2021 року Коломийська міська рада створила комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Коломия". А директором новоствореного КП призначила вже нам відомого Володимира Шелембина. Тобто Володимир є директором двох комунальних підприємств, які за дивним збігом сьогодні стали взаємозалежними.

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка 10

Але Інформатора цікавить інше: чи свідчать такі дії влади про початок кінця малої авіації у Коломиї? Що буде на розораній землі й чи виграє від цього місто? Хто з депутатів підтримав таке рішення і чому все ж таки не спиталися думки коломиян, адже Богдан Станіславський і його чимала фракція "Самопоміч" позиціонують себе, як команда, яка готова до діалогу з громадою.

Наразі ж реєстри рішень міської ради закриті, а коментарі влади малоінформативні. Більше даних можна буде отримати з відповідей на інформаційні запити.

Проте наше розслідування триває. Деталі очікуйте на сайті Інформатор Коломия.

Якщо серед наших читачів є активісти, які допомагали Ігорю Табанюку відновлювати й утримувати аеродром малої авіації, то зателефонуйте нам в редакцію за номером 067 348 2272 або пишіть на електронну пошту kl.informator@gmail.com.

Наталка Сандецька

 

 

Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити