Інформатор Коломия

ВЛАДА

Що стало з аеродромом малої авіації після загибелі Ігоря Табанюка

Тут були літаки, збиралися авіатори, гудів “Drive for life fest”. Відбувалися крутезні авіашоу, виставки машин і автобої, концерти, гонки. В розпал літа на аеродромі малої авіації в Коломиї було не проштовхнутися. Цим місцем жив відомий авіатор Ігор Табанюк, який загинув минулого літа. А сьогодні майже половина земель цього аеродрому розорана. Чому, для чого і що то буде? 

Інформатор розпочинає серію розслідувань. А оскільки думки коломиян щодо долі аеродрому влада не спитала, ми закликаємо усіх читачів висловити своє бачення поки не надто пізно.

23 травня активіст, захисник України Тарас Маркевич виклав гнівний допис, в якому звинувачує міського голову в тому, що запасну злітно-посадову смугу Коломийського аеродрому малої авіації розорали:

“Поясніть мені, в яку хвору голову прийшла ідея розорати запасну злітну смугу на аеродромі малої авіації ? То що у вашій команді одні довбо*оби було помітно давно, але мені і в голову не приходило, що всі такі. Чекайте відповіді і оглядайтесь”, – написав Тарас Маркевич на своїй сторінці.

Під дописом розгорнулась жвава дискусія, понад 100 людей поширили його і залишили коментарі. З усього видно, що коломиянам не надто до душі ця ідея.

Вхід вільний

У пошуках відповідей журналісти Інформатора відвідали аеродром малої авіації. Але ворота були зачинені й на наші вигуки ніхто не вийшов. Ми зателефонували міському голові.

Богдан Станіславський підтвердив, що землі аеродрому передані комунальному підприємству, назву якого мер не пам’ятає, цю ділянку справді переорали для сільськогосподарських потреб.

“На сесії прийнято рішення, що вони будуть під розорювання і це є рішення міської ради, – стверджує міський голова. – Мала авіація зараз заборонена. Як захотіти сісти, то можна сісти навіть на пшеницю, якщо на то питання стоїть. Це чиста політика, ніякої там…”

Читайте також: Туалети на міському озері. Продовження. Вони є, але стан шокує (фото без цензури)

Богдан Станіславський порадив поїхати і подивитися на власні очі, запевнив, що там є охорона. Але ми вже були на місці й нікого не докликались. На це мер порадив пробратися на територію через ділянку, де немає огорожі.

І справді, одразу за асфальтованою злітно-посадовою смугою аеродрому – рілля.

Хто і що буде робити на аеродромі

Інтригу геть. Там ростиме соя. Принаймні так сказав директор комунального підприємства Володимир Шелембин, призначений на цю посаду на початку року.

 

За словами Володимира Шелембина сою засіють яру, мовляв, ще не пізно. Але в деталі вдаватися не хотів. Каже – остерігається телефоном про це спілкуватися, хоча інформацією володіє. Тому мусимо чекати понеділка (30 травня), коли міський голова вийде з відпустки і вони разом зможуть обговорити це питання.

Читайте також: Гра в демократію або ”йой най буде”. Як приймаються рішення про зрізку дерев в Коломиї

До слова, комунальне підприємство, яке не зміг згадати голова і якому передали землі аеродрому, називається  “Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування”.  І серед довгого переліку послуг цього комунального підприємства справді є виробництво, переробка, зберігання і реалізація сільськогосподарської продукції, закупка її у населення.

“Це наше комунальне підприємство, яке займається обробітком землі згідно Закону України, що на один рік здається земля в оренду під 8 процентів, – коментує Богдан Станіславський. – У нас вже було кілька сесій і прийнято купа рішень на сотні гектарів землі на розорювання. Наше діло отримати 8 процентів від вартості оренди землі, ми не вникаємо в господарську діяльність. Проводиться інвентаризація землі, робиться первинна документація де нема і потім передається в оренду”.

І це дивно.

По-перше, міська рада не може не вникати в господарську діяльність, бо “Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування” – це комунальне підприємство і воно має від’ємні прибутки.

Даних про роботу за 2021 рік наразі нема, але Інформатор готує чимало запитів, щоправда на відповідь доведеться зачекати.

Проте на Опендатабот є дані про фінансову звітність КП “Роздрібно торгово-закупівельна база громадського харчування” за 2020 рік: чистий прибуто підприємства склав -158 тис 300 грн. Тобто підприємство було збитковим.

Друге, аеродромом малої авіації десятиліттями опікувався пілот-коломиянин Ігор Табанюк. Після авіатрощі, в якій загинув Ігор 28 липня 2021 року, питання що буде з аеродромом зависло.

Виявилось, що за півтори місяці після загибелі Ігоря Табанюка, у вересні 2021 року Коломийська міська рада створила комунальне підприємство “Міжнародний аеропорт Коломия”. А директором новоствореного КП призначила вже нам відомого Володимира Шелембина. Тобто Володимир є директором двох комунальних підприємств, які за дивним збігом сьогодні стали взаємозалежними.

Але Інформатора цікавить інше: чи свідчать такі дії влади про початок кінця малої авіації у Коломиї? Що буде на розораній землі й чи виграє від цього місто? Хто з депутатів підтримав таке рішення і чому все ж таки не спиталися думки коломиян, адже Богдан Станіславський і його чимала фракція “Самопоміч” позиціонують себе, як команда, яка готова до діалогу з громадою.

Наразі ж реєстри рішень міської ради закриті, а коментарі влади малоінформативні. Більше даних можна буде отримати з відповідей на інформаційні запити.

Проте наше розслідування триває. Деталі очікуйте на сайті Інформатор Коломия.

Якщо серед наших читачів є активісти, які допомагали Ігорю Табанюку відновлювати й утримувати аеродром малої авіації, то зателефонуйте нам в редакцію за номером 067 348 2272 або пишіть на електронну пошту kl.informator@gmail.com.

Наталка Сандецька

 

 

Нагору