Інформатор Коломия

Всі як один: старшокласники ліцею №9 створили понад 160 наукових робіт

Три дні поспіль у Коломийському ліцею №9 старшокласники презентували свої курсові роботи. Це 163 досліження на теми, які сьогодні цікавлять коломийських підлітків: від космосу і аж до питань відбудови країни після перемоги.

Що сьогодні хвилює коломийських старшокласників і як навчитися досліджувати- дізнавався Інформатор.

7 років тому при Коломийському ліцею №9 заснували наукове товариств “Глобус”. Відтак 9-10 класів в рамках цього товариства пишуть власні курсові роботи, які потім можуть перерости у наукові проєкти Малої академії наук.

Зазвичай учні самі обирають собі напрямок і тему: комусь ближче суспільно-гуманітарний напрямок, комусь – природничий, а хтось впевненіше чується у фізиці, математиці чи ІТ. За потреби вчитель може допомогти визначитися з напрямком дослідження.

Ліцейні вчителі беруть на себе роль наукових керівників, підказують, куди рухатися і де перевіряти дані.

У цьому році таких курсових робіт було аж 163, і охопили вони десятки практичних та наукових аспектів. Чимало робіт ліцеїстів стосувалися економіки України в часі війни та після перемоги, зокрема досліджували безробіття та шукали шляхи подолання проблеми трудової еміграції.

Ліцеїст ІТ-групи, до прикладу, у рамках наукової роботи створив чат-бот для їдальні.

Дівчата досліджували вплив косметики на організм, природні властивості засобів для догляду, шукали прості рецепти для здорового та красивого волосся. Цікавими є і роботи про те, як виготовляти морозиво з натуральних продуктів, як має харчуватися мама немовляти, про “хімію” кави… Словом, з цих робіт цілком можна сформувати сайт цікавих статей у стилі “Хочу знати все”.

“Коли ми тільки заснували це наукове товариство “Глобус”, –  згадує заступниця директорки Коломийського ліцею №9 Роксолана Партей, – то тільки лічені учні бралися до власних досліджень. Відповідно і на МАН подавали свої напрацювання не так багато учнів. Але успішний досвід перших показав, що призові місця на МАН обласного і державного рівня дають можливість отримати стипендію і вступити до омріяного вишу. Відтак щороку більше наших ліцеїстів беруться за власні наукові дослідження, а ми всіляко їх підтримуємо”

Нагадаємо, що розмір стипендії за призові місця на Малій академії наук коливаються від 500 до 3000 грн залежно від рівня.

Що це дає їм у життя, навіть якщо не вдалось вибороти призове місце на державному чи обласному рівні?

Найперше – досвід. Навики роботи над дослідженням точно знадобляться їм у студентські роки, коли дійде справа до написання курсових та дипломних робіт. Випускники уже знатимуть, як оформити наукову роботу, з чого почати, які вимоги, що таке академічна доброчесність, як використовувати джерела інформації та робити висновки.

Друге – пізнання. Адже найкраще запам’ятовується і усвідомлюється те, до чого ми самі йшли і чого прагнули. Наукові дослідження у шкільні роки відкривають учням розуміння, що будь-яку інформацію сьогодні можна знайти, але важливо у цій всесвітній мережі відрізнити надійні від ненадійних джерел, факти – від фейків. Тобто це ще й логіка і орієнтування у інформаційному просторі вкупі із найкращим із методів отримання знань.

Зрештою, ніхто не знає наперед, куди приведе ця цікава дорога наукових досліджень. Результат може бути цілком неочікуваним. Як-от сталося із випускником 2021-2022 року ліцею №9 Ігорем Грабовецьким. Він писав свою роботу з фізики на МАН, а потім запатентував це дослідження на тему “Спіально-кільцева гідротурбіна”. Зараз цей проєкт приносить йому прибуток.

Інформатор бажає нашим юним дослідникам і науковцям таких і ще більших звершень, аби здобуті знання знадобилися їм у житті й приносили користь усій країні чи загалом людству.

Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook , Telegram та Instagram. Надсилайте свої новини на пошту kl.informator@gmail.com 

Якщо маєте цікаві новини чи хочете замовити рекламу – телефонуйте 096 545 8237

Наталка Сандецька

Нагору