Блог Дмитра Карп’яка
Вразила мене стаття про витрачені десятки мільйонів гривень на асфальтування у промзоні — вулиці Ніньовського (колишня Шарлая). Ці дорожні роботи, як і всі інші капітальні ремонти доріг, виконувала у Коломиї нетутешня фірма – ТОВ «XXI століття плюс».
Згодом один з коломийських опозиційних депутатів обурився, мовляв, ця вулиця і стратегічного значення не має, і ремонтує її не коломийська, а фірма з іншого міста, якій і допомагає жити й процвітати бюджет коломийської громади. Хіба це по-господарськи?..
Читаю і згадую подію чвертьстолітньої давности, що сталася на іншому кінці Коломиї, на вул. Січинського. Там успішно працювало тоді державне підприємство "Шляховик», в обов’язки якого входив ремонт доріг. Солідне було підприємство. Двоповерховий адмінкорпус, нові бокси для утримання бульдозерів, грейдерів, автомашин…
Аж тут пролунав з київських пагорбів нагальний клич: будуємо молоду державу, отож широку дорогу – приватизації. У нас, мовляв, одна турбація – приватизація. Перший демократичний уряд «вільного міста» Коломиї негайно став у позу "струнко!"
Як будувати, то будувати. І державний "Шляховик" оголосили підприємством колективним. Керуйте собі тепер, люди, як Бог на душу покладе, ви самі господарі своєї долі, незалежні від волі будь-якої держави, навіть якщо вона рідна, Українська.
Але перш ніж люди мали братися за пульт управління, до їхнього відома довели, що загальна вартість основних засобів виробництва "Шляховика" - 59 290 гривень. Таку смішну цифру виставило перед колективом представництво Фонду комунального майна, створене молодою державою за московським лекалом. Тобто з розрахунку на те, щоб у законі про приватизацію передбачити лазівки для різного шахер-махеру.
"Навряд чи ця приватизація була правильним державним рішенням", - признавалася тоді кореспондентові газети "Адвіс. Коломия кримінальна" голова правління "Шляховика" Світлана Дороніна. І обережно додавала при цьому: "Але це моя особиста думка".
Її особиста думка мала серйозне підґрунтя. Підприємство занепадало на очах, міські дороги ставали чимраз занедбанішими. У довгих чергах за хлібом взялися поговорювати, буцімто "Шляховик" викупила особа, відома в місті за прізвиськом "Мон".
Кореспондент "Адвіса" знову навідався на вулицю Січинського, щоб або спростувати, або підтвердити чутки.
"Ні, це неправда, ніхто нас поки що не купив, — запевнила С. Дороніна. – Те, що люди Мирона Михайлюка, якого знають у місті як Мона, скуповують у наших робітників паї, ще не означає, що він стане тут одноосібним власником. Михайлюк для нас стороння особа, він не має права скуповувати паї. У нас є статут колективного підприємства, а там чітко написано, що сторонні не можуть володіти паями працівників "Шляховика". Якщо людина продала свій пай, значить вона має виходити зі співзасновників. А таких зборів у нас не було".
"Але ж, наскільки відомо, дехто з ваших робітників уже продав пай".
"Якщо це так, — відповіла на зауваження голова правління, — то цей "дехто" просто подарував тому, хто в нього купив, свою частку майна. Даремно він це зробив, щоб потім не шкодував".
Якщо подивитися з позиції сьогодення, то навряд чи цей "дехто" пошкодував. Бо хоч якусь копійчину заробив тоді неборака.

А присутність на підприємстві М. Михайлюка все-таки відчувалася. Хоча б по тому, що на першому поверсі адмінбудинку розташувалася нікому не відома фірма "Інтеграл", уклавши з адміністрацією договір на оренду поверху від імені дружини Михайлюка Галини.
Як запевняли тоді журналіста, адміністрація зверталася в міліцію з проханням виселити "Інтеграл" з приміщення, однак та відповідала, що не має такого права. Ось якби суд ухвалив…
А "Інтеграл" почувався в орендованому приміщенні, як у себе вдома.
Наприкінці 2002-го "Шляховик" не отримав ще від орендонаймачів жодної копійки. Дружина Михайлюка радила звертатися за грошима до її чоловіка, бо тепер саме він керує фірмою.
Читайте до теми: Депутату можна все? Без дозволів сім'я коломийського депутата розпочала перебудову в історичному будинку
Апетити Михайлюків тим часом зростали. Окрім першого поверху, вони взяли в оренду ще й бокси. Не платячи й за них. Обіцяли, що три місяці покористуються й віддадуть назад, та вже й рік минув, а ніхто "Шляховику" не платить…
Коротше, наприкінці 2002-го в раніше потужному підприємстві з бульдозерами, самоскидами, поливальними машинами залишилось якихось два десятки робітників. Приватизаційні жорна привели підприємство не до нарощування обсягів робіт, а до того, що "Шляховик" жадібно дивився на місцевий бюджет: чи не капне йому звідти якась копійчина?

Впертий "Адвіс" пішов у ратушу, до колишнього керівника «Шляховика», а на той момент уже заступника Коломийського міського голови, Нестора Печенюка і спитав його:
" Яке ваше особисте ставлення до такої низької оцінки вартости "Шляховика" ?
"Ніякого ставлення", - почув дивну відповідь.
"А на якій підставі користуються Михайлюки складами "Шляховика" ?
"Не знаю", - почув.
" Як розцінювати заяву Михайлюка про те, що він є одноосібним власником "Шляховика"?
" Не знаю" - знову була відповідь.
Що нині?
Нині на адмінприміщенні "Шляховика" і вивіски жодної не видно з вулиці. Видно хіба щит з приводу заготівлі яблук від населення.
Отака-то, панове, ситуейшн. Коломия, кажете, платить чужим підприємствам десятки мільйонів гривень за ремонт доріг? Платить, бо Снятин, наприклад, зумів належно розпорядитися своїм підприємством з такою ж назвою і ще й філії свого "Шляховика" повідкривав у області. А в Городенці зуміли зберегти молокозавод, і тепер коломийці купують їхню сметану, яка хоч і дорожча за польську, зате доброякісніша.
У них, на наше щастя, хоч Писанки немає. Бо чим іще могли б ми потішити свій міщанський гонор?..
Дмитро Карп’як